---
Overview
 open/close
2014
2014年にエリイの結婚披露宴として行われたパーティーとデモ。1月24日の深夜から夜通し会場で飲んで騒ぎ続け、翌朝10時半から街頭デモに移行。新宿歌舞伎町から歩き始め、西新宿に設置されているロバート・インディアナのパブリック・アート《LOVE》を目指した。タイトルは、ウエディング・デモが「《LOVE》で解散」し、参加者各々がその先へと「越えていく」状況にちなみ、ジョン・レノン&オノ・ヨーコによる「WAR IS OVER!」をもじって名付けられた。結婚は社会的、公的な行為である。このアクションは、プライベート/パブリックの両面を、パーティーと、申請を必要とするデモとによって描き出そうという試みとして始まった。その結果、社会と個人の愛の関係や、婚姻制度や婚期などにまつわる社会的抑圧、パブリック・アートの異化による公共圏の奪取、合法的な路上パーティーから見る風営法の問題、さらに無差別的な愛の披露としての皇室結婚パレード、祭事としての「狐の嫁入り」など、さまざまかつ日本的な要素が「警察に警備されたデモ」という状況で可視化された。
2014
A party and demonstration was held as a wedding reception for Ellie in 2014. Starting around midnight of January 24, the whole crowd took to the streets to march the next morning at half past 10, after drinking all night long at the party reception. The demonstration started at the famous Kabukicho District in Shinjuku, and then headed to West Shinjuku where Robert Indiana’s notable public art LOVE stands. The title LOVE IS OVER, pays homage to John Lennon and Yoko Ono’s “WAR IS OVER!,” with the connotation that the couple will overcome whatever comes along in the future together with the participants. Wedding is essentially a social and public act. The party that morphed into a demonstration was an attempt to draw the boundary between public and private. As a result, various Japanesestyle elements – the intimate “love” relationship between individuals and society, unspoken public repression towards marriage, demonstration as an act to reclaim public art as a way to disseminate art, the problem of the Entertainment Business Law from the viewpoint of a legal party on the street, the wedding parade held by the royal family as an advertisement of unconditional love, the so called “foxes wedding” as a kind of festival – were visualized under this particular situation of having a demonstration that was guarded by policemen.


---
Link
---
Photo
  • LOVE IS OVER 招待状
    デザイン:吉岡秀典
    撮影:森田兼次
    Courtesy of the artist
    Invitation for LOVE IS OVER
    Design: Hidenori Yoshioka
    Photo: Kenji Morita
    Courtesy of the artist

  • LOVE IS OVER 招待状
    デザイン:吉岡秀典
    撮影:森田兼次
    Courtesy of the artist
    Invitation for LOVE IS OVER
    Design: Hidenori Yoshioka
    Photo: Kenji Morita
    Courtesy of the artist

  • 撮影:レスリー・キー
    Courtesy of the artist
    Photo: Leslie Kee
    Courtesy of the artis

  • 撮影:レスリー・キー
    Courtesy of the artist
    Photo: Leslie Kee
    Courtesy of the artis

  • 撮影:レスリー・キー
    Courtesy of the artist
    Photo: Leslie Kee
    Courtesy of the artis

  • Photo: Andrey Bold
    Courtesy of the artist

  • 撮影:篠山紀信
    Courtesy of the artist
    Photo: Kishin Shinoyama
    Courtesy of the artis

  • 撮影:ライアン・チャン
    Courtesy of the artist
    Photo: Ryan Chan
    Courtesy of the artis

  • 撮影:篠山紀信
    Courtesy of the artist
    Photo: Kishin Shinoyama
    Courtesy of the artis

  • 撮影:レスリー・キー
    Courtesy of the artist
    Photo: Leslie Kee
    Courtesy of the artis

  • 撮影:MINI
    Courtesy of the artist
    Photo: MINI
    Courtesy of the artis

  • 撮影:篠山紀信
    Courtesy of the artist
    Photo: Kishin Shinoyama
    Courtesy of the artis

  • 撮影:篠山紀信
    Courtesy of the artist
    Photo: Kishin Shinoyama
    Courtesy of the artis

  • 撮影:レスリー・キー
    Courtesy of the artist
    Photo: Leslie Kee
    Courtesy of the artis


---
Installation viewInstallation view
 open/close


  • ラブ・イズ・オーバーLOVE IS OVER
    2014 ミクスト・メディア・インスタレーション、サイズ可変
    展示風景:「エレクトリカルパレードで満足したことは一度もない」hiromiyoshii roppongi(東京)2014年
    協力:Smappa!Group、撮影:篠山紀信、レスリー・キー、森田兼次、ライアン・チャン、三瓶康友、カルロス、蓮井元彦、坂倉圭一、綾女欣伸、アンドレイ・ボールド、イェンジェン・リー、エドワード・フォックス、Oi-chan、岡田裕子、笠井克啓、風間サチコ、菊池美香、北川陽子、斎藤直子、佐藤孝好、白石光弘、a.k.a. MijA、菅原そうた、高宮啓、竹田芳幸、田村将理、中井 圭、長岡祐樹、成田圭祐、平井有太、フランシス・エディ、堀井紗希、松江哲明、松波静香、mini、山川春奈、山田里美、山本 彩、山本裕子、吉岡秀典、李小牧、渡辺あい、和多利恵津子、和多利浩一、Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo
    2014 Mixed media installation, Dimensions variable
    Installation view: Chim↑Pom: The Electrical Parade Never Was A Satisfaction To Me, hiromiyoshii roppongi, Tokyo 2014
    Support: Smappa!Group, Photo: Shinoyama Kishin, Leslie Kee, Morita Kenji, Ryan Chan, Sanpei Yasutomo, Carlos,Hasui Motohiko,Sakakura Keiichi, Ayame Yoshinobu, Andrey Bold,Yenjen Lee, Edward Fox, Oi-chan, Okada Hiroko, KasaiKatsuhiro, Kazama Sachiko, Kikuchi Mika, KitagawaYoko, Saito Naoko, Sato Takayoshi, Shiraishi Mitsuhiro,a.k.a. MijA, Sugahara Sota, Takamiya Akira, TakedaYoshiyuki, Tamura Masamichi, Nakai Kei, Nagaoka Yuuki, Narita Keisuke, Hirai Yuta, Francis Eddy, Horii Saki, Matsue Tetsuaki, Matsunami Shizuka, mini, YamakawaHaruna, Yamada Satomi, Yamamoto Aya, Yamamoto Yuko, Yoshioka Hidenori, Lee Komaki, Watanabe Ai, WatariEtsuko, Watari Koichi, Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo

  • ラブ・イズ・オーバーLOVE IS OVER
    2014 ミクスト・メディア・インスタレーション、サイズ可変
    展示風景:「エレクトリカルパレードで満足したことは一度もない」hiromiyoshii roppongi(東京)2014年
    協力:Smappa!Group、撮影:篠山紀信、レスリー・キー、森田兼次、ライアン・チャン、三瓶康友、カルロス、蓮井元彦、坂倉圭一、綾女欣伸、アンドレイ・ボールド、イェンジェン・リー、エドワード・フォックス、Oi-chan、岡田裕子、笠井克啓、風間サチコ、菊池美香、北川陽子、斎藤直子、佐藤孝好、白石光弘、a.k.a. MijA、菅原そうた、高宮啓、竹田芳幸、田村将理、中井 圭、長岡祐樹、成田圭祐、平井有太、フランシス・エディ、堀井紗希、松江哲明、松波静香、mini、山川春奈、山田里美、山本 彩、山本裕子、吉岡秀典、李小牧、渡辺あい、和多利恵津子、和多利浩一、Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo
    2014 Mixed media installation, Dimensions variable
    Installation view: Chim↑Pom: The Electrical Parade Never Was A Satisfaction To Me, hiromiyoshii roppongi, Tokyo 2014
    Support: Smappa!Group, Photo: Shinoyama Kishin, Leslie Kee, Morita Kenji, Ryan Chan, Sanpei Yasutomo, Carlos,Hasui Motohiko,Sakakura Keiichi, Ayame Yoshinobu, Andrey Bold,Yenjen Lee, Edward Fox, Oi-chan, Okada Hiroko, KasaiKatsuhiro, Kazama Sachiko, Kikuchi Mika, KitagawaYoko, Saito Naoko, Sato Takayoshi, Shiraishi Mitsuhiro,a.k.a. MijA, Sugahara Sota, Takamiya Akira, TakedaYoshiyuki, Tamura Masamichi, Nakai Kei, Nagaoka Yuuki, Narita Keisuke, Hirai Yuta, Francis Eddy, Horii Saki, Matsue Tetsuaki, Matsunami Shizuka, mini, YamakawaHaruna, Yamada Satomi, Yamamoto Aya, Yamamoto Yuko, Yoshioka Hidenori, Lee Komaki, Watanabe Ai, WatariEtsuko, Watari Koichi, Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo

  • ラブ・イズ・オーバーLOVE IS OVER
    2014 ミクスト・メディア・インスタレーション、サイズ可変
    展示風景:「エレクトリカルパレードで満足したことは一度もない」hiromiyoshii roppongi(東京)2014年
    協力:Smappa!Group、撮影:篠山紀信、レスリー・キー、森田兼次、ライアン・チャン、三瓶康友、カルロス、蓮井元彦、坂倉圭一、綾女欣伸、アンドレイ・ボールド、イェンジェン・リー、エドワード・フォックス、Oi-chan、岡田裕子、笠井克啓、風間サチコ、菊池美香、北川陽子、斎藤直子、佐藤孝好、白石光弘、a.k.a. MijA、菅原そうた、高宮啓、竹田芳幸、田村将理、中井 圭、長岡祐樹、成田圭祐、平井有太、フランシス・エディ、堀井紗希、松江哲明、松波静香、mini、山川春奈、山田里美、山本 彩、山本裕子、吉岡秀典、李小牧、渡辺あい、和多利恵津子、和多利浩一、Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo
    2014 Mixed media installation, Dimensions variable
    Installation view: Chim↑Pom: The Electrical Parade Never Was A Satisfaction To Me, hiromiyoshii roppongi, Tokyo 2014
    Support: Smappa!Group, Photo: Shinoyama Kishin, Leslie Kee, Morita Kenji, Ryan Chan, Sanpei Yasutomo, Carlos,Hasui Motohiko,Sakakura Keiichi, Ayame Yoshinobu, Andrey Bold,Yenjen Lee, Edward Fox, Oi-chan, Okada Hiroko, KasaiKatsuhiro, Kazama Sachiko, Kikuchi Mika, KitagawaYoko, Saito Naoko, Sato Takayoshi, Shiraishi Mitsuhiro,a.k.a. MijA, Sugahara Sota, Takamiya Akira, TakedaYoshiyuki, Tamura Masamichi, Nakai Kei, Nagaoka Yuuki, Narita Keisuke, Hirai Yuta, Francis Eddy, Horii Saki, Matsue Tetsuaki, Matsunami Shizuka, mini, YamakawaHaruna, Yamada Satomi, Yamamoto Aya, Yamamoto Yuko, Yoshioka Hidenori, Lee Komaki, Watanabe Ai, WatariEtsuko, Watari Koichi, Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo

  • ラブ・イズ・オーバーLOVE IS OVER
    2014/2022 ミクスト・メディア・インスタレーション、サイズ可変
    展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
    協力:Smappa!Group、撮影:篠山紀信、レスリー・キー、森田兼次、ライアン・チャン、三瓶康友、カルロス、蓮井元彦、坂倉圭一、綾女欣伸、アンドレイ・ボールド、イェンジェン・リー、エドワード・フォックス、Oi-chan、岡田裕子、笠井克啓、風間サチコ、菊池美香、北川陽子、斎藤直子、佐藤孝好、白石光弘、a.k.a. MijA、菅原そうた、高宮啓、竹田芳幸、田村将理、中井 圭、長岡祐樹、成田圭祐、平井有太、フランシス・エディ、堀井紗希、松江哲明、松波静香、mini、山川春奈、山田里美、山本 彩、山本裕子、吉岡秀典、李小牧、渡辺あい、和多利恵津子、和多利浩一、Chim↑Pom
    画像提供:森美術館
    2014/2022 Mixed media installation, Dimensions variable
    Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
    Support: Smappa!Group, Photo: Shinoyama Kishin, Leslie Kee, Morita Kenji, Ryan Chan, Sanpei Yasutomo, Carlos,Hasui Motohiko,Sakakura Keiichi, Ayame Yoshinobu, Andrey Bold,Yenjen Lee, Edward Fox, Oi-chan, Okada Hiroko, KasaiKatsuhiro, Kazama Sachiko, Kikuchi Mika, KitagawaYoko, Saito Naoko, Sato Takayoshi, Shiraishi Mitsuhiro,a.k.a. MijA, Sugahara Sota, Takamiya Akira, TakedaYoshiyuki, Tamura Masamichi, Nakai Kei, Nagaoka Yuuki, Narita Keisuke, Hirai Yuta, Francis Eddy, Horii Saki, Matsue Tetsuaki, Matsunami Shizuka, mini, YamakawaHaruna, Yamada Satomi, Yamamoto Aya, Yamamoto Yuko, Yoshioka Hidenori, Lee Komaki, Watanabe Ai, WatariEtsuko, Watari Koichi, Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo
    Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo

  • ラブ・イズ・オーバーLOVE IS OVER
    2014/2022 ミクスト・メディア・インスタレーション、サイズ可変
    展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
    協力:Smappa!Group、撮影:篠山紀信、レスリー・キー、森田兼次、ライアン・チャン、三瓶康友、カルロス、蓮井元彦、坂倉圭一、綾女欣伸、アンドレイ・ボールド、イェンジェン・リー、エドワード・フォックス、Oi-chan、岡田裕子、笠井克啓、風間サチコ、菊池美香、北川陽子、斎藤直子、佐藤孝好、白石光弘、a.k.a. MijA、菅原そうた、高宮啓、竹田芳幸、田村将理、中井 圭、長岡祐樹、成田圭祐、平井有太、フランシス・エディ、堀井紗希、松江哲明、松波静香、mini、山川春奈、山田里美、山本 彩、山本裕子、吉岡秀典、李小牧、渡辺あい、和多利恵津子、和多利浩一、Chim↑Pom
    画像提供:森美術館
    2014/2022 Mixed media installation, Dimensions variable
    Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
    Support: Smappa!Group, Photo: Shinoyama Kishin, Leslie Kee, Morita Kenji, Ryan Chan, Sanpei Yasutomo, Carlos,Hasui Motohiko,Sakakura Keiichi, Ayame Yoshinobu, Andrey Bold,Yenjen Lee, Edward Fox, Oi-chan, Okada Hiroko, KasaiKatsuhiro, Kazama Sachiko, Kikuchi Mika, KitagawaYoko, Saito Naoko, Sato Takayoshi, Shiraishi Mitsuhiro,a.k.a. MijA, Sugahara Sota, Takamiya Akira, TakedaYoshiyuki, Tamura Masamichi, Nakai Kei, Nagaoka Yuuki, Narita Keisuke, Hirai Yuta, Francis Eddy, Horii Saki, Matsue Tetsuaki, Matsunami Shizuka, mini, YamakawaHaruna, Yamada Satomi, Yamamoto Aya, Yamamoto Yuko, Yoshioka Hidenori, Lee Komaki, Watanabe Ai, WatariEtsuko, Watari Koichi, Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo
    Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo

  • ラブ・イズ・オーバーLOVE IS OVER
    2014/2022 ミクスト・メディア・インスタレーション、サイズ可変
    展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
    協力:Smappa!Group、撮影:篠山紀信、レスリー・キー、森田兼次、ライアン・チャン、三瓶康友、カルロス、蓮井元彦、坂倉圭一、綾女欣伸、アンドレイ・ボールド、イェンジェン・リー、エドワード・フォックス、Oi-chan、岡田裕子、笠井克啓、風間サチコ、菊池美香、北川陽子、斎藤直子、佐藤孝好、白石光弘、a.k.a. MijA、菅原そうた、高宮啓、竹田芳幸、田村将理、中井 圭、長岡祐樹、成田圭祐、平井有太、フランシス・エディ、堀井紗希、松江哲明、松波静香、mini、山川春奈、山田里美、山本 彩、山本裕子、吉岡秀典、李小牧、渡辺あい、和多利恵津子、和多利浩一、Chim↑Pom
    画像提供:森美術館
    2014/2022 Mixed media installation, Dimensions variable
    Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
    Support: Smappa!Group, Photo: Shinoyama Kishin, Leslie Kee, Morita Kenji, Ryan Chan, Sanpei Yasutomo, Carlos,Hasui Motohiko,Sakakura Keiichi, Ayame Yoshinobu, Andrey Bold,Yenjen Lee, Edward Fox, Oi-chan, Okada Hiroko, KasaiKatsuhiro, Kazama Sachiko, Kikuchi Mika, KitagawaYoko, Saito Naoko, Sato Takayoshi, Shiraishi Mitsuhiro,a.k.a. MijA, Sugahara Sota, Takamiya Akira, TakedaYoshiyuki, Tamura Masamichi, Nakai Kei, Nagaoka Yuuki, Narita Keisuke, Hirai Yuta, Francis Eddy, Horii Saki, Matsue Tetsuaki, Matsunami Shizuka, mini, YamakawaHaruna, Yamada Satomi, Yamamoto Aya, Yamamoto Yuko, Yoshioka Hidenori, Lee Komaki, Watanabe Ai, WatariEtsuko, Watari Koichi, Chim↑Pom
    Courtesy: hiromiyoshii, Tokyo
    Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo