---
Overview
 close
Sukurappu ando Birudoプロジェクト 道が拓ける
Chim↑Pom、周防貴之

2017年7月29日(土)—8月27日(日)
毎週水曜日休み
Open:7/30 ~ 9/5 14:00ー20:00 (道の通行は24時間開放)
会場:キタコレビル 東京都杉並区高円寺北3-4-11
WEB: chimpomparty.com
主催:Chim↑Pom studio
共催 : Garter gallery
協力:株式会社TANK、株式会社PARCO、株式会社 昭和ネオン、歌舞伎町振興組合

"都市は人なり 「Sukurappu ando Birudo プロジェクト」全記録"
LIXIL出版
ON SALE

プロジェクト第一弾「また明日も観てくれるかな?」はこちらから
“Sukurappu ando Birudo project: Paving the Street”
Chim↑Pom with Takashi Suo

Saturday, July 29 – Tuesday, September 5, 2017
Hours: 2 pm – 8 pm (The Street will be open 24 hours)
Closed on Wednesdays
Venue: Kitakore Building 3-4-13 Koenji-Kita, Suginami-ku, Tokyo
WEB: chimpomparty.com

Organized by: Chim↑Pom Studio

Co-organized by Garter Gallery
Supported by: TANK Corporation, PARCO Co., Ltd.,
Showa Neon Corporation, Kabukicho Shopping District Promotion Association

"The City as Its People: The Sukurappu ando Birudo Project"
LIXIL Publishing
ON SALE

"Scrap and Build" vol.1
---
Index
 close
チンポム通りChim↑Pom Street
みらいの埋立地Mirai’ s Reclaimed Land
PAVILIONPAVILION
SUPER RAT -Scrap & Build-SUPER RAT -Scrap & Build-
都市は人なりThe people make the city
ルネッサンス憲章RENAISSANCE Charter
The Pussy of TokyoThe Pussy of Tokyo
The Road ShowThe Road Show
東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
---
Overview
 close
「Sukurappu ando Birudoプロジェクト」(2016〜)とは──

アーティスト集団Chim↑Pom(チンポム)が2016年に開始した、東京の「スクラップ&ビルド」をテーマに、「2020年の東京オリンピックまでに」をスローガンに再開発が進む東京の都市の姿を描いたプロジェクト。
2016年10月に新宿の歌舞伎町商店街振興組合ビルでの個展「また明日も観てくれるかな?」、2017年7〜8月に高円寺のキタコレビルでの個展「道が拓ける」の開催と、それに伴う2つのパフォーマンスイベントから、同月の書籍『都市は人なり』刊行までが一連のものとなるが、その最終形は将来の再開発に委ねられている。
プロジェクト名の「Sukurappu ando Birudo」は、スクラップ&ビルドが和製英語であることを踏まえ、ローマ字で表記することにした。
About “Sukurappu ando Birudo Project” (2016-)

This is a project initiated in 2016 by artist collective Chim↑Pom based on the theme of Tokyo’s “scrap and build” culture. It depicts metropolitan Tokyo being redeveloped under the mantra of preparing for the Tokyo 2020 Olympics. They held their solo exhibition So See You Again Tomorrow, Too? At the Kabukicho Shopping District Promotion Association Building in Shinjuku, Tokyo, in October 2016, and continued with the second iteration Paving the Street held in Kitakore Building, Koenji from July to August 2017. Both exhibitions were accompanied by live performances by various musicians and performers. In addition, the project was concluded for the time being with the publication of the book The City as Its People. However, the final form of the project is entrusted to future redevelopment of the city. The project title “Sukurappu ando Birudo” is transcribed in Japanese syllables due to the unique usage of the English phrase “scrap and build” within Japan.
---
Framing
 close
「Scrap and Build」

「また明日も観てくれるかな」展のChim↑Pomの作品群は、会期終了後にも撤去されず、ほぼ「全壊する展覧会」としてビルの建て壊しに伴って破壊された。その後、ビルと運命を共にしたそれらの作品の残骸を拾い集め、再構築。同じく建て壊し物件である渋谷PARCOのネオンサイン「C」と「P」なども加え、プロジェクト第2弾となる個展を、自らのアーティスト・ラン・スペース、キタコレビルにて開催。建築家・周防貴之とのコラボレーションとして、戦前からのバラックであるキタコレビルをD.I.Yに改築しながら展開する。
"Scrap and Build"

Chim↑Pom’s artworks will not be removed even after the show ends, meaning that this exhibition will be completely destroyed along with the building. Then Chim↑Pom will collect the fragments of artwork-turned-debris that will share the same fate as the building, and reconstruct them. Adding the “C” and “P” neon signs preserved from Shibuya’s iconic fashion mall PARCO, which will also be demolished, they will show the second iteration of this project at their artist-run-space Garter in Kitakore Building early next year. In collaboration with architect Takashi Suo, they will also DIY renovate Kitakore Building, a shack-like space that has existed since before WWII, for the exhibition.
---
Statement
 close
道の開通にあたって

この度、平成29年度より着手して参りました「道」が、東京・高円寺のキタコレビルに開通する運びとなりました。《Chim↑Pom通り》と命名したその道は、一般開放は24時間、近隣の公道や私道から、誰でも無料でご利用いただけます。
キタコレビルは、推定で築約70年、2棟の建物をつなぎ合わせてひとつとなって以来、霊能者による施設、風俗施設、廃墟、バーコンプレックス、ファッションビルなど、多様な経歴を経ながら、常に入居者たちによる増改築がDIYで進められてきた、見た目はバラックのような建造物です。2014年からはChim↑Pomもスペースを借り、自らのスタジオ、ギャラリー、ショップなどを運営してきました。
Chim↑Pomと建築家、周防貴之[すおうたかし]が共同で「道」を開通する場所は、そもそも2棟だった建物の間の、かつては道が存在していたと思われるところです。そこに再生するかたちで整備されました。が、屋内として使用されてきた長年の歴史もその風景に含まれるため、パッと見では、私的な空間なのか公的な場所なのか曖昧なまま施工されています。
  いうなれば、プライベート空間の中にできた公共空間。そんな道として、今後ともChim↑Pomと不特定多数の皆様とで育てていけたらと思います。
ちなみに、Chim↑Pomは、かねてより公共空間やパブリックアートなどの私的利用を無断で繰り返してきたアーティストコレクティブとして知られており、公共という概念に関しては少なからぬ思いあると自負しております。ですので、いまのところはこの《Chim↑Pom通り》の利用にあたってのルールは設けるつもりありません。が、隣人、キタコレビルのほかの住人、当のChim↑Pomがさすがに必要だろうと判断した場合、随時ルールを設定する予定です。
  自動車が通れる広さはありませんが、混雑時には速度制限を設けるかもしれません。
  火災の危険が感じられた場合、路上喫煙を禁止するかもしれません。
  あまりにセンスのない張り紙や落書きが横行した場合、「張り札」と「器物破損」を禁止するかもしれません。
  パトロールを強化するほど暇ではありませんが、公共を謳う以前に、そもそもここは賃貸物件ですので、大家さんの気持ちを忖度する可能性は十分あります。
また、「道」のオープンに際しまして、展覧会形式のオープニングイベントを催します。
  これは、2016年に新宿の歌舞伎町商店街振興組合ビルで開催されたChim↑Pomの個展「また明日も観てくれるかな?」を前半戦とすると、 その後半戦として開催される、現在の東京で乱発する「スクラップ&ビルド」をテーマにした展覧会です。Chim↑Pomは、この一連の活動を「Sukurappu ando Birudoプロジェクト」と名づけました。
「また明日も観てくれるかな?」展の終了後、ビルから撤去されることなく解体工事とともに半壊、あるいは全壊した作品の残骸が、本展のための新作の素材となり、キタコレビルもDIYな工事によって作品の一部となりました。
  公的な側面と頑丈なコンクリート造りを有していた歌舞伎町商店街振興組合ビルに対し、 180度真逆の側面しかないキタコレビルは、プロジェクトにギャップと矛盾をもたらしつつも、そう遠くない未来にあるだろうビルの解体に向けて、ある意味、プロセスの場としても提案されます。
  そして、いくつかの作品は、この展覧会で最終形として完成されるわけではなく、その時や会期終了を待つことで、完成品として日の目を見ることになる予定です。
  とくに《Chim↑Pom通り》は、このオープニングイベントを機に、それ以降、皆様にどう利用されていくか。それ次第で性格を変化させるでしょう。
皆様のお越しと道のご利用を、心よりお待ちしております。

Chim↑Pom
Announcing the opening of the street

Chim↑Pom are pleased to announce the opening of the street of Kitakore Building, which we have been working on since 2017. Named as Chim↑Pom Street, it will be open to the general public at all hours and anyone may enter for free from nearby public streets and driveways.
Kitakore Building located in Koenji is estimated to have been built around 70 years ago. Since two buildings were joined as one, it has enjoyed a rich history of serving as a psychic facility, a brothel, an abandoned building, a bar complex, a fashion building, and more. The building resembles a kind of shack, with its residents constantly extending and remodeling it in a DIY fashion.
Chim↑Pom also started renting out the space in 2014 and since then we have operated our own studio, gallery, and shop among others. The street space, which Chim↑Pom and architect Takashi Suo jointly open, was developed to reproduce the old street that seems to have existed between the two original buildings. However, since its view also includes the long history of the building being used as an indoor space, we constructed it so that at first glance it remains ambiguous whether it is a private or public space.
In other words, it is a public space created inside of a private space. We hope that many of you will join us in cultivating such a street. Incidentally, Chim↑Pom has long been known as an artist collective that repeatedly uses public space and public art for personal use without permission, and as such we take pride in our various approaches to the concept of the public. So at the moment, we do not plan to set rules for using Chim↑Pom Street. However, if neighbors, other residents of the Kitakore Building, and even we Chim↑Pom feel the need to do so at any point, we will set rules.
The space is too narrow for cars to pass through, but we may set a speed limit in times of traffic. If we feel the danger of a fire hazard, we may ban smoking on the street. If tasteless posters or graffiti become rampant, we may ban posters and vandalism.
We do not have enough time to strengthen patrols, but before advocating for the public this is a rental property first and foremost, so there may well be a chance that we infer the landlord’s feelings.
In addition, we will host an exhibition-style event to celebrate the opening of the street. As the second part of Chim↑Pom’ s solo exhibition, “So see you again tomorrow, too?” which was held in Kabukicho Shopping District Promotion Association Building in Shinjuku in 2016, this exhibition centers on the concept of “scrap and build” that is currently overdone in Tokyo. We have named this series of shows as the “Sukurappu ando Birudo Project.” Remnants of the artworks––which were kept in the building and half or completely destroyed during the demolition after the “So see you again tomorrow, too?” exhibition––turned into material for the new works for this exhibition. Kitakore Building also became part of these works through DIY construction.
Compared to Kabukicho Shopping District Promotion Association Building which possessed a public element and was constructed with sturdy concrete, Kitakore Building carries completely oppositional elements. While Kitakore Building draws a gap and bears a contradiction within the project, it is presented as a kind of space to process the building’ s demolition likely occurring in the not so distant future.
Some of the works will not be complete in its final form for this exhibition, but will be presented as finished works at their own timing or after the exhibition. Especially with regards to Chim↑Pom Street, its character will transform depending on how you all will use it during the opening event.
We look forward to seeing you at the opening and on the street.

Chim↑Pom
---
Video

---
Chim↑Pom通りChim↑Pom Street
 close
Chim↑Pom通り
2017
解体された歌舞伎町商店街振興組合ビルの廃材、解体された渋谷パルコの廃材、キタコレビルの廃材、「また明日も観てくれるかな?」展の作品、簡易アスファルト、キタコレビルの地上

キタコレビルの屋内に建設し、屋外の公道と繋げた「道」。施錠せずに24時間一般に無料で開放することで、プライベートの空間内に公共空間を作り出す。キタコレビルは、二つの家屋を、その間にあった道に屋根をかぶせることで、一つの建物へと繋げるよう改築された建造物である。それが誰によって、なぜ行われたかは不明だが、築70年ほどのこの建物には、これまで様々な人が入居し、それぞれに増改築を重ねてきたDIYな建築の歴史がある。そんな成り立ちから、本作はそもそも道が存在していた二つの棟の間に再生するよう作られた。私道であるとともに公共空間であるがゆえに、キタコレビル内に存在しつつも道の周りに展示されている作品はパブリックアート、トイレは公衆便所、バーは路面店、ショップは道の駅などと位置付けられている。
Chim↑Pom Street
2017
Waste material from the demolished Kabukicho Shopping District Promotion Association Building, waste material from the demolished Shibuya PARCO, waste material from Kitakore Building, works from exhibition “So see you again tomorrow, too?,” cold asphalt, the ground of Kitakore Building

The Street is built inside of Kitakore Building, connecting the space to the outdoor public street. By opening it up to the public for free at all hours, Chim↑Pom creates a public space within a private space. Kitakore Building was remodeled in the past to connect two houses into one building by placing a roof on top of the street in the middle. Although it is unknown who carried out the remodeling, this approximately 70 year-old building holds a DIY architectural history of being extended and remodeled by each of its various residents. Given this background, Chim↑Pom created this work to reproduce the original street that existed between the two buildings. Because it serves as a private street as well as a public space, they designated the works displayed around the street as public art, the bathroom as a public restroom, the bar as a street-level stand, and the shop as a roadside station.


  • Chim↑Pom通りChim↑Pom Street
    2017 解体された歌舞伎町商店街振興組合ビルの廃材、解体された渋谷パルコの廃材、キタコレビルの廃材、「また明日も観てくれるかな?」展の作品、簡易アスファルト、キタコレビルの地上2017 Waste material from the demolished Kabukicho Shopping District Promotion Association Building, waste material from the demolished Shibuya PARCO, waste material from Kitakore Building, works from exhibition “So see you again tomorrow, too?,” cold asphalt, the ground of Kitakore Building
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • Chim↑Pom通りChim↑Pom Street
    2017 解体された歌舞伎町商店街振興組合ビルの廃材、解体された渋谷パルコの廃材、キタコレビルの廃材、「また明日も観てくれるかな?」展の作品、簡易アスファルト、キタコレビルの地上2017 Waste material from the demolished Kabukicho Shopping District Promotion Association Building, waste material from the demolished Shibuya PARCO, waste material from Kitakore Building, works from exhibition “So see you again tomorrow, too?,” cold asphalt, the ground of Kitakore Building
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • Chim↑Pom通りChim↑Pom Street
    2017 解体された歌舞伎町商店街振興組合ビルの廃材、解体された渋谷パルコの廃材、キタコレビルの廃材、「また明日も観てくれるかな?」展の作品、簡易アスファルト、キタコレビルの地上2017 Waste material from the demolished Kabukicho Shopping District Promotion Association Building, waste material from the demolished Shibuya PARCO, waste material from Kitakore Building, works from exhibition “So see you again tomorrow, too?,” cold asphalt, the ground of Kitakore Building
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo


---
みらいの埋立地Mirai’s Reclaimed Land
 close
みらいの埋立地
2017
解体された《みらいを描く》(水彩紙にサイアノタイプ)、アクリルボックス、ブルーシート、コンクリートガラ、映像、キタコレビルの地中、定礎石

キタコレビルの屋内に穴を掘り、「また明日も観てくれるかな?」展で制作した、風俗嬢みらいちゃんのシルエットを描いた作品《みらいを描く》を埋める。モチーフが「みらい」を名乗るひとりの若者であることや、サイアノタイプが経年劣化の激しい素材であることから、埋葬やタイムカプセル、経年変化などの要素をプロセスとして導入。さらに、埋められた《みらいを描く》を本展と道、キタコレビルのリノベーションの礎(いしずえ)と定め、その印としてアスファルトに「定礎石」を埋め込む。みらいを描く→描いたみらいが壊される→壊れたみらいを埋める、と2016年から変化してきた本作は、キタコレビルの解体時に発掘されることで最終形となる。

※「定礎石」とは、建物の基礎工事完了時に行う「定礎式」にあわせてビルに埋め込む箱。表側は施工主や竣工の時期などを記したプレートになっており、中に、建築図面や定礎式当日の新聞、関係者名簿などを入れる慣わしになっている。建物の全面改築や解体のときまでそれらを封印する、タイムカプセルとして機能する。
Mirai’s Reclaimed Land
2017
Destroyed Drawing Mirai (Cyanotype on watercolor paper), acrylic box, blue tarp, concrete rubble, video, underground of Kitakore Building, teisoseki (foundation stone)

Digging a hole inside of the Kitakore Building, Chim↑Pom buried Drawing Mirai, which depicted sex worker Mirai’s silhouette and was created for “So see you again tomorrow, too?” Given that a young person calling herself “Mirai” (meaning "future" in Japanese) and the rapid degradation of cyanotype as a material served as motifs, they incorporated elements of burials, time capsules, and aging into their process. Furthermore, the buried Drawing Mirai, this exhibition and the street were together determined as the foundation of the Kitakore Building’s renovation, and a teisoseki (foundation stone) was buried into the asphalt as a token. This piece has transformed from its inception in 2016––from drawing Mirai to destroying the drawn Mirai to burying the destroyed Mirai––and reaches its final form when excavated during the demolition of Kitakore Building.

* “Teisoseki (foundation stone)” is a box buried into a building at the “teiso-shiki foundation ceremony)” that takes place upon the completion of its foundation construction. The front side has a plate with the names of builders, completion date, etc., and has a custom of including documents such as the architectural plan, newspaper from the day of the teiso-shiki, and name list of the people involved. It shall remain sealed until the building is fully renovated or demolished, and becomes a time capsule.
  • みらいの埋立地Mirai’s Reclaimed Land
    2017 解体された《みらいを描く》(水彩紙にサイアノタイプ)、アクリルボックス、ブルーシート、コンクリートガラ、映像、キタコレビルの地中、定礎石2017 Destroyed Drawing Mirai (Cyanotype on watercolor paper), acrylic box, blue tarp, concrete rubble, video, underground of Kitakore Building, teisoseki (foundation stone)
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • みらいの埋立地Mirai’s Reclaimed Land
    2017 解体された《みらいを描く》(水彩紙にサイアノタイプ)、アクリルボックス、ブルーシート、コンクリートガラ、映像、キタコレビルの地中、定礎石2017 Destroyed Drawing Mirai (Cyanotype on watercolor paper), acrylic box, blue tarp, concrete rubble, video, underground of Kitakore Building, teisoseki (foundation stone)
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo


---
PAVILIONPAVILION
 close
PAVILION
2012/2017
ネオンサイン、音楽

2012年に渋谷パルコで行われた個展のために、パルコの外壁からネオンサイン「PARCOのCとPを取り外し、店内のギャラリーに設置したプロジェクト「PAVILIONのキタコレビルバージョン。閉ざされた空間で、音楽と同期させながらネオンサインを光らせることで、そのスペクタクル性をあらためて強調、頭文字であることからも、いうなれば消費社会で育ったChim↑Pomのセルフポートレートだった。2017年に渋谷パルコのビルが解体されたことで、ネオンサインはビルから再度取り外されて一時保存が決定。スクラップ&ビルドをテーマにした本展のために、パルコから借り受け屋内(道側)にP、外側にCを展示した。《Chim↑Pom通り》がキタコレビルの屋内外に作り出す、公共と私的の曖昧さや断絶についての概念を、Private、Public、Common、Cityなどの頭文字で象徴化する。
PAVILION
2012/2017
Neon sign and music

This is the Kitakore Building version of PAVILION, a project installed in the gallery inside Shibuya PARCO by removing the C and P of PARCO’s exterior neon sign for Chim↑Pom’s solo exhibition there in 2012. By flashing the neon sign with synced music in an enclosed space to emphasize its spectacular nature, the piece, taking their initials, served as a kind of self-portrait of Chim↑Pom who grew up in this consumerist society. Since the PARCO building in Shibuya was demolished in 2017, the neon signs were again removed and were decided to be kept temporarily. For this exhibition under the theme of “scrap and build,” Chim↑Pom borrowed and displayed the P inside (street side) and the C outside. These initial letters for Private, Public, Common, and City among others symbolize concepts of ambiguity or discontinuity in the public and the private, created with Chim↑Pom Street both inside and outside of Kitakore Building.


  • PAVILION
    PAVILION 2012/2017 ネオンサイン、音楽 PAVILION 2012/2017 Neon sign and music
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • PAVILION
    PAVILION 2012/2017 ネオンサイン、音楽 PAVILION 2012/2017 Neon sign and music
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • PAVILION
    PAVILION 2012/2017 ネオンサイン、音楽 PAVILION 2012/2017 Neon sign and music
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • PAVILION
    PAVILION 2012/2017 ネオンサイン、音楽 PAVILION 2012/2017 Neon sign and music
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo


---
SUPER RAT -Scrap & Build- 2017SUPER RAT -Scrap & Build- 2017
close
              
SUPER RAT -Scrap & Build- 2017
ネズミ、新宿で捕獲したネズミの剥製、解体された歌舞伎町のジオラマ、土、石膏、キタコレビルで発掘した猫の骨、塩ビ板、鉄製フレーム、ネズミの餌、水、コンクリートガラ、映像

「また明日も観てくれるかな?」展にて発表され、歌舞伎町商店街振興組合ビルの解体とともに壊された、歌舞伎町のジオラマとスーパーラットのセカンドバージョン。全壊した街並みのジオラマに穴を掘り、その下に土製の台座を制作。そこに巣穴を作りネズミを飼うことで、ネズミによる道と街を台座に形成。展覧会終了後は巣穴に型取り材を流し込み、その街並みを型取りした立体作品を台座として制作。ジオラマ、剥製と組み合わせ、完成形とする。
制作協力:西村健太、楊俊彦
SUPER RAT -Scrap & Build- 2017-
Rats, stuffed rats captured in Shinjuku, demolished of Kabukicho diorama, soil, plaster, cat bones excavated in Kitakore Building, PVC sheet, iron frame, rat food, water, concrete fragments, video

This is the second version of the Kabukicho diorama and Super Rat, presented at “So see you again tomorrow, too?” that were destroyed along with the demolition of Kabukicho Shopping District Promotion Association Building. Chim↑Pom dug a hole in the diorama of the completely destroyed cityscape and created a soil pedestal. By keeping rats that nest inside, the pedestal forms a street and city made by rats. After the exhibition, they will pour molten aluminum or plaster into the nest and create a three-dimensional work molding the cityscape as a pedestal, and combine it with the diorama and stuffed rats to complete the piece.
Production support: Kenta Nishimura, Toshihiko Yo


  • SUPER RAT -Scrap & Build- 2017--
    ネズミ、新宿で捕獲したネズミの剥製、解体された歌舞伎町のジオラマ、土、石膏、キタコレビルで発掘した猫の骨、塩ビ板、鉄製フレーム、ネズミの餌、水、コンクリートガラ、映像 Rats, stuffed rats captured in Shinjuku, demolished of Kabukicho diorama, soil, plaster, cat bones excavated in Kitakore Building, PVC sheet, iron frame, rat food, water, concrete fragments, video
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • SUPER RAT -Scrap & Build- 2017--
    ネズミ、新宿で捕獲したネズミの剥製、解体された歌舞伎町のジオラマ、土、石膏、キタコレビルで発掘した猫の骨、塩ビ板、鉄製フレーム、ネズミの餌、水、コンクリートガラ、映像 Rats, stuffed rats captured in Shinjuku, demolished of Kabukicho diorama, soil, plaster, cat bones excavated in Kitakore Building, PVC sheet, iron frame, rat food, water, concrete fragments, video
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • SUPER RAT -Scrap & Build- 2017--
    ネズミ、新宿で捕獲したネズミの剥製、解体された歌舞伎町のジオラマ、土、石膏、キタコレビルで発掘した猫の骨、塩ビ板、鉄製フレーム、ネズミの餌、水、コンクリートガラ、映像 Rats, stuffed rats captured in Shinjuku, demolished of Kabukicho diorama, soil, plaster, cat bones excavated in Kitakore Building, PVC sheet, iron frame, rat food, water, concrete fragments, video
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo


---
都市は人なりThe people make the city
close
都市は人なり
2017
サイアノタイプ・プリント、紙、パネル

戦後、疎開先から焼野原となった新宿に戻った鈴木喜兵衛氏の「東向きに芸能施設をなし、道義的繁華街を建設する」という構想に、地域最大の地主であった峰岸茂兵衛氏が協力、新宿は歌舞伎座の誘致を目指した。「歌舞伎町」という名前は、振興文化都市にふさわしい町名を、との声に、都で復興に奔走していた石川栄耀市計画課長が提案したものだった。その後歌舞伎座の誘致は成功はしなかったものの、鈴木氏の誘致活動によって、今の劇場街の原型がなされた。歌舞伎町の名付け親・石川氏が理想としたのは、中心に広場があり、市民が集う、民主的市民社会にささえられた西欧型の都市構造だった。都市の風格というものは、市民の心や行動によるものであり、そこに集う人々の姿が、すなわち街の姿であった。『都市は人なり』石川栄耀氏の残した言葉である。
歌舞伎町振興組合HPから引用、編集。

※「青焼き」は、建築図面のプリントとして20世紀の建築家たちを支えてきたが、その需要は21世紀に入って激減。一方で、「青写真を描く」とのことわざは社会に定着し、今も未来のヴィジョンを描くことの代名詞になっている。

The people make the city
2017
Cyanotype print, paper, panel

When Kihee Suzuki returned from his evacuation home after the war to the burnt-out ruins of Shinjuku, he came up with the idea "to construct a virtuous downtown area and entertainment center facing east." Based on this concept, Shinjuku aimed to invite Kabuki-za with the cooperation of Mohei Minegishi, the region's largest landowner. The city planning section chief Eiyo Ishikawa proposed the name "Kabukicho" in hopes of creating a name suitable for a culture-promoting city. Although Kabuki-za did not end up in Shinjuku, Suzuki's efforts to attract them created the foundation for the current theater district. What Kabukicho's godfather Ishikawa envisioned was a Western urban structure based on a democratic civil society with a square at the center that gathered citizens together. Ishikawa believed that a city's character was formed by its citizens' thoughts and actions; the presence of the people who gathered together shaped the presence of the city. "The people make the city," Eiyo Ishikawa would say.

Quoted and edited from the Kabukicho Promotion Association's website.

  • 都市は人なりThe people make the city
    2017 サイアノタイプ・プリント、紙、パネル 2017 Cyanotype print, paper, panel
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 都市は人なりThe people make the city
    2017 サイアノタイプ・プリント、紙、パネル 2017 Cyanotype print, paper, panel
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo


---
ルネッサンス憲章RENAISSANCE Charter
 close
ルネッサンス憲章
2017 サイノアタイプ・プリント、紙、プリント

《青写真を描くversion 2》のインスタレーションの一環として、歌舞伎町商店街振興組合の事務所にあった、いくつかの象徴的なものをパネル作品にした。写真は、伊勢志摩サミットへの協力の際に撮影された、現在の理事長・片桐基次氏と警察の方々の記念写真(上)と、事務所の壁に貼られていた歌舞伎町ルネッサンス憲章(左)。「安全だけど安心する街である必要はない」と豪語し、ホスト業界やキャバクラ業界なども街の住民として認め、歌舞伎町らしさを世間にアピールする片桐氏。かたや、「地域活性化プロジェクト」「まちづくりプロジェクト」とともに、自治体や消防・警察、入国管理局や民間機関などとの協働・連携のもと、歌舞伎町の「怖い」「汚い」というイメージを払拭し、安全・安心対策を進める「クリーン作戦プロジェクト」を柱に掲げるルネッサンス憲章。どちらの思いも歌舞伎町のリアリティであるとともに、近年の街の変化や発展を進めてきた両輪である。「クリーン作戦プロジェクト」は、東京オリンピックの招致と裏腹に、2004年に石原都知事によって開始された、いわゆる「歌舞伎町浄化作戦」としても知られ、日本のジェントリフィケーションを巡る議論の重要なトピックスのひとつとなっている。
RENAISSANCE Charter
2017 cyanotype print, paper, panel

As part of the installation for drawing a blueprint version 2, Chim↑Pom created a panel piece using some of the symbolic items found in the office of the Kabukicho Shopping District Promotion Association. The image contains a commemorative photograph taken when Mr. Katagiri, the current chairman of the board, and policemen supported the Ise-Shima Summit (above), and the Kabukicho Renaissance policy that was posted on the office wall (left). Mr. Katagiri recognizes the host and hostess clubs as part of this unique city and makes an appeal towards the public by boasting that Kabukicho “should be a safe but not secure city.” On the other hand, the Kabukicho Renaissance policy, along with other community revitalization and town development projects, centers on such initiatives such as the “Cleaning Operation Project” that promote safety and security measures to dispel the stereotype of Kabukicho as a scary and dirty city, in collaboration with the local government, fire department, police, immigration control office, and private institutions. Both of these ideas reflect the reality of Kabukicho as two sides of the same coin; they have been pushing forward the city’s transformation and development in recent years. The “Cleaning Operation Project” is also known as the “Kabukicho Cleansing Operation,” which was initiated by the former Governor of Tokyo Ishihara in 2004. The project stood in contrast to the bid to host the Olympics in Tokyo, and has become an important topic in discussing Japan’s gentrification issue.


  • ルネッサンス憲章 RENAISSANCE Charter
    2017 サイノアタイプ・プリント、紙、プリント 2017 cyanotype print, paper, panel
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo


---
The Pussy of TokyoThe Pussy of Tokyo
 close
The Pussy of Tokyo
2017 マンホールの蓋

《Chim↑Pom通り》の断面標本である土壌モノリスを展示する、地下への通路を塞ぐ蓋。既製品を改変。
The Pussy of Tokyo
2017 Manhole cover

Modifying a ready-made manhole cover, this piece covers the passage leading to the basement, where the soil monolith of Chim↑Pom Street's cross-section sample is displayed.


  • The Pussy of TokyoThe Pussy of Tokyo
    2017 マンホールの蓋 2017 Manhole cover

  • The Pussy of TokyoThe Pussy of Tokyo
    2017 マンホールの蓋 2017 Manhole cover


---
The Road ShowThe Road Show
 close
The Road Show
2017 都内各地から集められた廃材と土による土壌モノリス、アクリル、キタコレビルの地下

《Chim↑Pom通り》の制作のために埋め立てられた廃材のレイヤーを地層として標本化、キタコレビルの地下に常設展示。東京のスクラップ&ビルドの極点であろう、廃棄物や建設残土などからなる埋立地から着想した。キタコレビルの《Chim↑Pom通り》にも、渋谷パルコ、歌舞伎町商店街振興組合ビル、キタコレビル、旧国立競技場、「また明日も観てくれるかな?」展の作品など、東京各地で同時期に行われた解体工事の残骸が埋め立てられている。
The Road Show
2017 Soil monolith using waste material and soil collected around Tokyo, acrylic, the basement of Kitakore Building

Using layers of waste material from the production of Chim↑Pom Street as stratum, Chim↑Pom created a sample that is permanently displayed in the basement of Kitakore Building. The piece draws on landfills composed of waste and construction waste soil that are the likely end point of Tokyo’s “scrap and build” culture. The remains of building demolitions that took place around Tokyo, such as that of Shibuya PARCO, Kabukicho Shopping District Promotion Association Building, Kitakore Building, and the National Stadium, along with works from exhibition “So see you again tomorrow, too?” are also used to fill up Kitakore Building’s Chim↑Pom Street.


  • The Road ShowThe Road Show
    2017 都内各地から集められた廃材と土による土壌モノリス、アクリル、キタコレビルの地下 2017 Soil monolith using waste material and soil collected around Tokyo, acrylic, the basement of Kitakore Building
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • The Road ShowThe Road Show
    2017 都内各地から集められた廃材と土による土壌モノリス、アクリル、キタコレビルの地下 2017 Soil monolith using waste material and soil collected around Tokyo, acrylic, the basement of Kitakore Building
    photo:Kenji Morita
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo


---
東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
 close
東京♡道♡ストーリー
7/29(土)
時間:18:00 - 19:30
料金:無料
場所 : 東京都杉並区高円寺北 3-4-11 キタコレビル Chim↑Pom 通り
出演者:宇川直宏(DOMMUNE 主宰 )、K-BOMB(BLACK SMOKER)、マヒトゥー・ザ・ピーポー FOOD : 会田誠

8/12(土)
時間:18:00-
料金:無料
場所:東京都杉並区高円寺北 3-4-11 キタコレビル Chim↑Pom 通り
出演者:どついたるねん、シバノソウ

8/26(土)
時間:18:00-
料金:無料
場所:東京都杉並区高円寺北 3-4-11 キタコレビル Chim↑Pom 通り
出演者:悪魔のしるし、jan and naomi

Tokyo♡Michi♡Story
Saturday 29th July 2017
6pm -7:30pm
FEE : FREE
Venue: Kitakore Building 3-4-13 Koenji-Kita, Suginami-ku, Tokyo Chim↑Pom Street
ACT : Naohiro Ukawa (founder of DOMMUNE), K-BOMB (BLACK SMOKER), Mahi to the People
FOOD : Makoto Aida

Saturday 12th August 2017
6pm
FEE : FREE
Venue: Kitakore Building 3-4-13 Koenji-Kita, Suginami-ku, Tokyo Chim↑Pom Street
ACT : Dotsuitarunen, Shibanosou

Saturday 26th August 2017
6pm
FEE : FREE
Venue: Kitakore Building 3-4-13 Koenji-Kita, Suginami-ku, Tokyo Chim↑Pom Street
ACT : Akuma no shirushi, jan and naomi



  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo

  • 東京♡道♡ストーリーTokyo♡Michi♡Story
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo
    photo:Yuki Maeda
    ©Chim↑Pom Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production, Tokyo