We Don’t Know God
2018
原爆の残り火、ホワイトキューブ
撮影:森田兼次
Courtesy of the artist and ANOMALYWe don’t know God
2018
原爆の残り火
Photo: Kenji Morita
Courtesy of the artist and ANOMALY
We Don’t Know God
2018
原爆の残り火、ホワイトキューブ
撮影:森田兼次
Courtesy of the artist and ANOMALYWe don’t know God
2018
原爆の残り火
Photo: Kenji Morita
Courtesy of the artist and ANOMALY
We Don’t Know GodWe Don’t Know God
2018/2022 サイズ可変、広島の原爆の残り火、ホワイトキューブ
展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
素材提供:八女市、撮影:森田兼次
画像提供:森美術館2018/2022 Dimensions variable, Lingering flame from the Hiroshima atomic bombing in a white cube
Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
Material Support: Yame City, Photo: Kenji Morita
Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo
We Don’t Know GodWe Don’t Know God
2018/2022 サイズ可変、広島の原爆の残り火、ホワイトキューブ
展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
素材提供:八女市、撮影:森田兼次
画像提供:森美術館2018/2022 Dimensions variable, Lingering flame from the Hiroshima atomic bombing in a white cube
Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
Material Support: Yame City, Photo: Kenji Morita
Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo
We Don’t Know GodWe Don’t Know God
2018/2022 サイズ可変、広島の原爆の残り火、ホワイトキューブ
展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
素材提供:八女市、撮影:森田兼次
画像提供:森美術館2018/2022 Dimensions variable, Lingering flame from the Hiroshima atomic bombing in a white cube
Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
Material Support: Yame City, Photo: Kenji Morita
Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo
We Don’t Know GodWe Don’t Know God
2018/2022 サイズ可変、広島の原爆の残り火、ホワイトキューブ
展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
素材提供:八女市、撮影:森田兼次
画像提供:森美術館2018/2022 Dimensions variable, Lingering flame from the Hiroshima atomic bombing in a white cube
Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
Material Support: Yame City, Photo: Kenji Morita
Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2017
パフォーマンス、ワークショップ、折り紙(素材提供:広島市)
ミクストメディア
展示風景:「Non-Burnable」(ダラス・コンテンポラリー、ダラス、2017年)
撮影:Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionNon-Burnable
2017
Performance, workshop and origami (Materials provided by Hiroshima City)
Mixed media
Installation view: “Non-Burnable” (Dallas Contemporary, Dallas, 2017)
Photo: Kevin Todora
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Non-Burnable
2019
ミクストメディア
展示風景:「Threat of Peace (Hiroshima!!!!!!)」(Art in General、ニューヨーク、2019年)
撮影:Dario Lasagni
Courtesy of Art in General and the artistsNon-Burnable
2019
Mixed media
Installation view: “Threat of Peace (Hiroshima!!!!!!)” (Art in General, New York, 2019)
Photo: Dario Lasagni
Courtesy of Art in General and the artists
平和の日The Peace Day
2011/2013 パネル、ロープ、石膏、「平和の火」、煤、ほか
展示風景:「広島!!!!!」旧日本銀行広島支店(広島)2013年
撮影:森田兼次
Courtesy of the artist2011/2013 Panel, rope, plaster, ”The Peace Flame,” soot, others
Installation view: Chim↑Pom: HIROSHIMA !!!!!, Former Bank of Japan Hiroshima Branch, Hiroshima, 2013
Photo: Kenji Morita
Courtesy of the artist
平和の日The Peace Day
2011/2013 パネル、ロープ、石膏、「平和の火」、煤、ほか
展示風景:「広島!!!!!」旧日本銀行広島支店(広島)2013年
撮影:森田兼次
Courtesy of the artist2011/2013 Panel, rope, plaster, ”The Peace Flame,” soot, others
Installation view: Chim↑Pom: HIROSHIMA !!!!!, Former Bank of Japan Hiroshima Branch, Hiroshima, 2013
Photo: Kenji Morita
Courtesy of the artist
平和の日The Peace Day
2011/2013 パネル、ロープ、石膏、「平和の火」、煤、ほか
展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
撮影:森田兼次
画像提供:森美術館2011/2013 Panel, rope, plaster, ”The Peace Flame,” soot, others
Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
Photo: Kenji Morita
Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo
平和の日The Peace Day
2011/2013 パネル、ロープ、石膏、「平和の火」、煤、ほか
展示風景:「Chim↑Pom展:ハッピースプリング」森美術館(東京)2022年
撮影:森田兼次
画像提供:森美術館2011/2013 Panel, rope, plaster, ”The Peace Flame,” soot, others
Installation view: Chim↑Pom: Happy Spring, Mori Art Museum, Tokyo, 2022
Photo: Kenji Morita
Photo courtesy: Mori Art Museum, Tokyo
The history of human
2015
インスタレーション
展示風景:「SUPER RAT」(サーチ・ギャラリー、ロンドン、2015年)
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionThe history of human
2015
Installation
Installation view: “SUPER RAT” (Saachi Gallery, London, 2015)
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
The history of human
2015
インスタレーション
展示風景:「SUPER RAT」(サーチ・ギャラリー、ロンドン、2015年)
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionThe history of human
2015
Installation
Installation view: “SUPER RAT” (Saachi Gallery, London, 2015)
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
The history of human
2015
インスタレーション
展示風景:「SUPER RAT」(サーチ・ギャラリー、ロンドン、2015年)
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionThe history of human
2015
Installation
Installation view: “SUPER RAT” (Saachi Gallery, London, 2015)
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
The history of human
2015
インスタレーション
展示風景:「SUPER RAT」(サーチ・ギャラリー、ロンドン、2015年)
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionThe history of human
2015
Installation
Installation view: “SUPER RAT” (Saachi Gallery, London, 2015)
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
Chim↑Pom・阿部謙一編『なぜ広島の空をピカッとさせてはいけないのか』無人島プロダクション、2009年Naze Hiroshima no sora wo PIKA! to saseteha ikenainoka (Why Can’t We Make the Sky of Hiroshima “PIKA!”?, 2009, Edited by Chim↑Pom and Abe Kenichi, MUJIN-TO Production.
無題
2009
紙、鉛筆、色鉛筆
31.2×20.1cm (image size)
制作協力:板垣賢司
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionUntitled
2009
paper, pencil, colored pencil
31.2×20.1cm (image size)
Cooperation: Kenji Itagaki
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
ヒロシマの空をピカッとさせる
2009
ビデオ(5分35秒)、ラムダプリント(66.7×100cm)
撮影:Bond Nakao
Courtesy of the artist and MUJIN-TO ProductionMaking the sky of Hiroshima“PIKA!”
2009
video (5’ 35”), lambda print (66.7×100cm)
Photo: Bond Nakao
Courtesy of the artist and MUJIN-TO Production
リアル千羽鶴
2008
FRP、羽、折り紙、祈りのプレート、ほかReal Thousand Cranes
2008
FRP, feathers, origami, prayer plates, etc.